Jeugdfonds Cultuur

Het Jeugdfonds Cultuur is er voor kinderen en jongeren van 4 tot 18 jaar die om financiële redenen geen muziek- of dansessen kunnen volgen aan een muziekschool of een andere instelling voor actieve kunstbeoefening. Dit fonds wil dat alle kinderen de gelegenheid krijgen om actief aan kunst te doen.  Gezinnen waar de financiële mogelijkheden beperkt zijn kunnen aanspraak maken op een bijdrjeugdcultuurfondsage van het Jeugdfonds Cultuur.

De bijdrage van het Jeugdfonds Cultuur is per kind momenteel maximaal €425,- per seizoen. Dit geldt ook voor individuele lessen.
Voor dit bedrag kan uw kind maximaal 15 individuele lessen van 30 minuten volgen. Een heel seizoen omvat normaliter 38 lesweken. De gemeente Gooise Meren heeft voor de minima daarnaast ook vrij te besteden budgetten die ook aan muziekonderwijs kan worden besteed. Neem daarvoor contact op met het gemeentehuis.

Heeft u nog geen intermediair? Met behulp van dit online formulier kunnen we u sneller in contact brengen met de juiste docent én de juiste instanties om een aanvraag te doen.
Heeft u wél al een intermediair, dan is dit de volgorde om de muzieklessen geregeld te krijgen:
-bespreek met uw intermediair wat uw wensen zijn.
-u en/of de intermediair neemt contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en een kennismakingsafspraak te regelen met de beschikbare docent(en).
-als uw kind definitief les wilt volgen en met de docent een geschikte lestijd heeft kunnen afspreken vul dan (evt. samen met de intermediair) deze online lesovereenkomst in. Let wel op: Bij de betaalgegevens vult u uw eigen gegevens in maar bij de bankgegevens vult u <via JFSC> in, en bij  ‘Lesvorm indien anders’ ook <via JFSC> in. Bij ‘Email betaler’ vult u uw eigen e-mailadres in én die van de intermediair. Van deze lesovereenkomst krijgen u én uw intermediair een bevestiging per email.
-Uw intermediair stuurt de lesovereenkomst en de gemaakte afspraken door aan het Jeugdfond en vervolgens stuurt het Jeugdfonds ons een factuurverzoek. Wij sturen het fonds vervolgens namens onze docent een factuur voor de lessen, en het Jeugdfonds betaald dit direct aan de betreffende docent uit.

Ouders, kinderen of wij van De Nieuwe Muziekschool kunnen niet zelf een aanvraag doen bij het Jeugdfonds Cultuur. Voor de gemeente Gooise Meren is het Jeugd en Gezin team Gooise Meren o.a. intermediair om de aanvraag voor u te regelen. Contactpersonen aldaar zijn de gezins- en opvoedcoaches: Lilian Bartels en Zaineb Toama (zie onderaan deze pagina).

Ons lesaanbod en de bijbehorende reguliere tarieven vind je op de individuele pagina’s van onze docenten. Volg deze links voor meer informatie -> Onze docenten. Ons lesaanbod.

-Wekelijks les zijn doorgaans 38 lesweken per seizoen.
-Tweewekelijks les zijn doorgaans 19 lesweken per seizoen.
-tarieven en aantal lesweken kunnen per docent licht afwijken.
-Toekenning van de vergoeding door het Jeugdcultuurfonds is afhankelijk van uw inkomen.

Contact:

Voor de definitieve aanvraag kunt u een afspraak te maken met:
Jeugd en Gezin team Gooise Meren
e-mail: Lilian Bartels of Zaineb Toama
telefoon:  06-3512 4018 (Lilian),bereikbaar op woensdag en donderdag,
en 06-3199 5655 (Zaineb), bereikbaar op  woensdag.
Adres: Olmenlaan 14, 1404 DG Bussum

Wijkcentrum uitwijk
email: Marieke van den Eshof
telefoon: 06-5319 5285 (Marieke)
Adres: Doctor Schaepmanlaan 10-12, 1402 BT Bussum

Vraag ook bij de schoolleiding van uw school. Vaak is er op uw school ook een intermediair aanwezig.

U heeft voor uw afspraak nodig:

• de laatste specificatie van uw (gezamenlijk) inkomen
  • de naam en adresgegevens van de cursist (leeftijd tussen 4 en 18jr)
  • de naam van onze muziekschool
    Met de intermediair regelt u:
  • de instrumentkeuze en de naam van de docent van wie u les gaat krijgen
  • een ingevulde lesovereenkomst met onze school

Onze lesovereenkomst kunt u hier online invullen.  Zie voor meer details de alinea hier boven.

Jeugdfonds Sport en Cultuur:
coördinator Noord-Holland: Arianne Niks
aanwezig op:maandag t/m vrijdag 09:00-12:00 en 13:30-17:00