Bence Huszar

Cello

Nieuw!  Bekijk hier mijn introductie video

Over Bence

Bence is een cellist van Hongaarse komaf. Familie van gerenommeerde muzikanten. Hij begon cello te studeren op zesjarige leeftijd en heeft zich sindsdien toegewijd aan het instrument. Hij heeft zijn masters diploma aan het Fontys Conservatorium in Tilburg gehaald.

Bence heeft meer dan 15 jaar ervaring als cellodocent en geeft zowel aan kinderen als volwassenen les.

Naast het lesgeven houdt hij zich voornamelijk bezig met het spelen in verschillende kamermuziekbezettingen en wereldmuziekensembles. Hij speelt onder andere met Escapada tango pianotrio, Ikarai ensemble, Mundus Quartet en Arifa wereldmuziek groepen. In de loop van zijn carrière mocht hij in alle toonaangevende Nederlandse concertzalen optreden en heeft hij ook in verschillende landen over de hele wereld gespeeld.

Over zijn lesmethode:

Bence’s manier van lesgeven is gerijpt en gekristalliseerd in de loop der jaren. Waardoor hij in staat is om snel en effectief resultaat te boeken bij zijn leerlingen. Dit weet hij te doen zonder streng te zijn en zorgt in de lessen voor een ontspannen sfeer.

De belangrijkste punten van zijn lesmethoden zijn,

• Ontwikkelen van een muzikaal gehoor en ritme
  • Leren noten lezen
  • Leren samenspelen
  • Ontwikkelen van de juiste cellotechniek
  • Leren improviseren

Het meest belangrijk is natuurlijk dat de leerling het plezier van het bespelen van de cello meemaakt en leert hoe leuk het is om muziek te maken. Door het leren bespelen van de cello leert de leerling onder andere persoonlijke complexe gevoelens uit te drukken. Een dergelijke ervaring zou iedereen gegund moeten zijn.

telefoon:06 2467 9085
e-mail:huszarbence@hotmail.com
Facebook:www.facebook.com/huszarbence

(schuif de tabel op je mobiel  heen en weer om alle info te kunnen zien, of kantel je telefoon)