Janna Maurer

Viool

Direct naar lestarieven, contact

Over de vioolles

Mijn grote drijfveer voor alles wat ik doe is mijn liefde voor muziek, zo ook bij het lesgeven. Samen oplossingen vinden, liefde voor de muziek delen, speelplezier en ‘optreedplezier’ zijn voor mij de belangrijkste factoren. Een stabiele en efficiënte technische basis speelt daarbij natuurlijk ook een grote rol.

Vanaf vijf jaar kun je bij mij beginnen met vioolles. Je krijgt dan les in een groepje of individueel. Spelenderwijs komen alle aspecten van het vioolspelen langs: samen spelen, zingen, alle fijne snufjes van de viooltechniek en vooral heel veel plezier! Natuurlijk kan je ook op latere leeftijd beginnen. De lessen zijn afgestemd op de belevingswereld die bij de leeftijd van de leerling past.

Ik geef ook les aan volwassenen. Zowel aan beginners als aan leerlingen die het viool spelen na lange tijd weer willen oppakken. Samen gaan we op zoek naar een fijne methode om alle speel wensen te vervullen.

Ik ben zelf klassiek geschoold maar hou van alle muziekstijlen. Van pop, jazz en bossa nova tot barok, bluegrass en natuurlijk klassiek, alles waar je van houdt kunnen we uitzoeken op de viool!

Instromen voor individuele lessen is het hele jaar mogelijk.

Naast individuele lessen zijn er ook groepslessen. In deze lessen spelen leerlingen in kleine groepjes de stukken waar ze aan hebben gewerkt voor elkaar. Vooral heel gezellig, maar ook een goede oefening als je bijvoorbeeld een auditie voor een orkest wil voorbereiden! Daarnaast kan je op deze manier ook andere violisten leren kennen en zo misschien wel een leuk ensemble vormen.

Blijft voorspelen voor andere mensen heel spannend? Daar kunnen we samen goed aan werken!

Over Janna

Janna begon op zes-jarige leeftijd met vioolspelen bij Cécile Maassen in Utrecht. Van 2014 tot 2016 studeerde ze bij Coosje Wijzenbeek. In deze periode maakte ze deel uit van het ensemble “Fancy Fiddlers” waarmee ze onder meer optrad in Ftan (Zwitserland), de Muziekkapel Koningin Elisabeth in Waterloo (België), Concertgebouw Amsterdam en bij het tv-programma Podium Witteman (nu Podium Klassiek).

Vanaf 2016 kreeg Janna les van Liesbeth Ackermans op de Academie Muzikaal Talent Utrecht. In deze periode groeide haar liefde voor kamermuziek. Tussen 2017 en 2020 maakte Janna deel uit van het Dumka strijkkwartet waarmee ze concerten gaf en meerdere zomers masterclasses volgde tijdens de Zeister Muziekdagen. De musici van het Jerusalem Kwartet, het Casals Kwartet en het Schumann kwartet waren geweldige inspirators voor haar.

Ze speelde twee jaar in het strijkoctet genaamd het Amsterdam Doktet, waarmee ze concerten gaf in Nederland en Portugal.

Janna speelt nu regelmatig samen met cellist Joshua Herwig, met wie ze een zeer divers duo programma heeft. Van barok tot jazz standards, alles komt langs.

Janna studeerde tijdens haar bacheloropleiding aan het Conservatorium van Amsterdam bij Peter Brunt. In september 2024 begint Janna aan haar masterstudie in Amsterdam bij Mathieu van Bellen en bij Emmanuel Resche-Caserta (barokviool).

Janna speelt op een viool van het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds, gebouwd in 1956 door Willem Bouman.

Contact met Janna

Telefoon:06 8124 8297
e-mail:jannamaurer12@gmail.com
Website:www.jannamaurer.nl
Instagram:www.instagram.com/janna.maurer/

Tarieven cursusjaar 2024-2025

(schuif de tabel op je mobiel  heen en weer om alle info te kunnen zien, of kantel je telefoon)

LESVORMLESDUURTARIEF < 21jrTARIEF ≥ 21jrLESSEN
Individueel les wekelijks30 min.€ 1.226€ 1.48338
Individueel les wekelijks45 min.€ 1.820€ 2.20238
Individueel les wekelijks60 min.€ 2.398€ 2.90238
Duoles (2 pers.) wekelijks45 min.€ 952 p.p.n.v.t.38
introcursus30 min.€ 79n.v.t.3

N.B.

• Instromen voor individuele lessen is het hele jaar mogelijk.
  • Groepslessen en andere lesvormen in overleg.
  • De introcursus bestaat uit 3 lessen incl. het gebruik van een viool tijdens de les. Voor kinderen van 4 t/m 8 jaar oud.
  • Het jongerentarief tot 21 jaar is vrijgesteld van BTW.
  • Een seizoen heeft standaard 38 lesweken. Vakanties worden niet meegerekend.