Jacqueline Dubach

Blokfluit

Direct naar lestarieven, contact

Blokfluit is een veelzijdig instrument waar je alle kanten mee op kunt! Het is een prima instrument voor een muzikale basis, maar je kunt er ook een leven lang muziek mee blijven maken. Want naast de bekende sopraanblokfluit bestaan er blokfluiten in allerlei soorten en maten, tot wel drie meter groot. En er is meer dan duizend jaar muziek om te spelen, van middeleeuwen tot pop en jazz, en van solo tot barokorkest.

Over de Blokfluitles

Ik ben een blokfluitdocent die leerlingen weet te inspireren, en ik geef les aan alle leeftijden en op alle niveau’s. In de blokfluitles leer je eerst de basis van muziekmaken, blazen en notenlezen. We gebruiken een modern lesboek met meespeel CD, zodat je vanaf les één al muziek gaat maken die goed klinkt. Kinderen beginnen op de sopraanblokfluit, volwassenen gaan meteen met de altblokfluit aan de slag.

Als je ooit blokfluitles hebt gehad en het weer wilt oppakken, gaan we rustig kijken wat je leuk zou vinden om te leren, en wat je nog onthouden hebt. (En dat is vaak veel meer dan je denkt!)

Bij De Nieuwe Muziekschool geef ik les op woensdag of vrijdag. Heb je interesse? Maak vrijblijvend een afspraak voor een proefles, de contactgegevens vind je hieronder.

Over Jacqueline

Ik groeide op in een muzikale en kunstzinnige familie, waar muziek maken heel vanzelfsprekend was. Zo heb ik van jongs af aan kunnen ervaren hoe belangrijk het is om muziek te maken, samen te spelen, en – heel belangrijk! – om je eigen weg daarin te volgen. Muziek is een verrijking van mijn leven; dat gun ik iedereen en daarom geef ik muziekles.

Ik studeerde aan het Utrechts Conservatorium en volgde na mij studie masterclasses bij o.a. Pedro Memelsdorf in Bologna (Italië). Ik was artistiek leider van Fortuna Early Music in Context, een ensemble waarmee ik speelde op internationale podia zoals het Festival van Vlaanderen, het Early Music Festival Slovenië en de Tage Alter Musik München. Met Fortuna nam ik drie cd’s op voor Aliud Records. Daarnaast was ik docent blokfluit en Early Music Ensemble aan het conservatorium van Tilburg.

Tegenwoordig geef ik blokfluitles bij verschillende muziekscholen, dirigeer ik barokensemble Camerata de Lely, speel ik in Trio Spiritoso, en werk ik als artistiek adviseur in de culturele sector.

Ik start binnenkort met de cursus Muziek voor de Ukkies. Meer informatie treft u hier.

telefoon:06 2753 9882
e-mail:jacqdubach@gmail.com

Lestarieven cursusjaar 2023-2024

(de tabel op je mobiel  heen en weer schuiven om alle info te kunnen zien, of je telefoon kantelen)

LESVORMLESDUURTARIEF < 21 jrTARIEF ≥ 21 jrLESSEN
Individueel les wekelijks30 min.€ 1.150€ 1.39238
Individueel les wekelijks45 min.€ 1.725€ 2.09738
Individueel les wekelijks60 min.€ 2.300€ 2.78338
Individueel les tweewekelijks60 min.€ 1.150€ 1.39219
Proefles30 min.gratisgratis1

• Het jongerentarief tot 21 jaar is vrijgesteld van BTW.
  • Een seizoen heeft standaard 38 lesweken. Vakanties worden niet meegerekend.