Suzanne Pijpers

Zang en Piano

Direct naar tarieven, contact

Wat zing je?

Zangles is het leukst als jij zelf het repertoire kiest, liedjes waar jij blij van wordt. Waar wil jij je verder in ontwikkelen? Dat kan iets zijn wat je kent van radio, tv of youtube, maar dat kan ook repertoire van een koor of band zijn waarin je zingt. Als je nog niet zo goed weet wat je wilt zingen gaan we op een muzikale ontdekkingsreis en laat ik je graag kennis maken met verschillende stijlen. Bekende of minder bekende liedjes, oude klassiekers of nieuwe hits, liedjes uit verre oorden.. Maar ik ontdek ook graag nieuwe muziek die jij meeneemt! Ik kan je helpen met uitspraak en tekstinterpretatie in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Portugees en Spaans. Je mag verder in elke andere taal zingen, maar dan is het wel fijn als jij de uitspraak kent en zelf de tekst kunt vertalen. Ik begeleid je aan de piano en als een liedje erom vraagt op gitaar. Als je wilt leren jezelf begeleiden op piano kun je kiezen voor de combinatieles Zang en Piano.

Zang en Piano

Zit jij thuis het liefst aan de piano te zingen? Zoek jij graag liedjes uit om jezelf te kunnen begeleiden? Ben jij misschien zelfs een singer-songwriter in de dop? Geef je dan op voor de combinatieles Zang en Piano. Ik help je bij het vinden van de juiste akkoorden bij je favoriete liedjes of het spelen van een uitgeschreven pianopartij. We maken samen een begeleiding op jouw niveau, zodat jij die thuis kunt instuderen en een tempo kunt vasthouden. Dan kom jij tijdens het spelen toe aan lekker zingen: met een vrije klank en ruimte voor muzikale interpretatie en tekst. Zangtechniek, ademhaling en houding komen aan bod en hoe je die spieren ook actief houdt terwijl je zit te spelen.

Hoe jij (beter) leert zingen..

Iedere stem is uniek en iedereen reageert anders op aanwijzingen. Daardoor is geen enkele les hetzelfde. Mijn lessen zijn gericht op jouw stem, jouw smaak en jouw ambitie. Ik daag je graag uit jezelf te overtreffen, maar hoe hoog de lat ligt bepaal jij. Het is jóuw muzikale ontwikkeling, ik ben er voor de professionele begeleiding en reality-check. Je hoort jezelf namelijk altijd anders dan een ander, daarom hebben zelfs de beste zangers nog weleens zangles! Ik adviseer daarom ook je les altijd op te nemen, zodat je gaat wennen aan je eigen klank en thuis kunt terugluisteren wat we gedaan hebben. Je kunt dan thuis de oefeningen doen zoals we in de les gedaan hebben. En het is superleuk en motiverend om nog even die prachtige toon op een lastige noot terug te kunnen horen die er na een paar aanwijzingen zomaar ineens zonder moeite uitvloog!

Om je mogelijkheden te vergroten en stemproblemen te voorkomen zorgen we er altijd eerst voor dat de basis goed zit. Ik ga uit van klassieke basistechnieken waarmee je je hele stemomvang op een veilige manier kunt trainen. Binnen die omvang en jouw stemtype passen we moderne zangtechnieken toe.

Over Suzanne

Suzanne studeerde jazz en pop aan het Utrechts Conservatorium, aan het Rotterdams Conservatorium studeerde zij af met een Braziliaans eindconcert. Om zich verder te verdiepen in moderne zangtechniek heeft zij Estill Voice Training Systems ( I en II) gevolgd. Daarnaast heeft zij zich bij klassieke zangpedagogen ontwikkeld tot klassiek mezzosopraan. Vanwege haar brede inzetbaarheid heeft zij  opgetreden met zeer uiteenlopende gezelschappen. Onder de naam Suzanne Lena heeft zij veel podium en studio-ervaring opgedaan met Electro Côco, live-uitzendingen op radio en tv met diverse artiesten, een theatertour met Opera Trionfo, en producties met KamerOperaProject en Hojotoho Operastudio. In een lied-duo met pianist Jeroen Sarphati trad zij op met klassieke Spaanse muziek. Als singer-songwriter schrijft en zingt Suzanne Engelstalige popliedjes en Nederlandstalige gezongen gedichten, waarbij zij zichzelf op piano begeleidt. Als bevlogen muziekdocent heeft zij een aantal jaren voor de klas gestaan op basisscholen waar zij haar passie voor het werken met kinderen heeft ontdekt. Ook hiervoor componeerde ze zelf liedjes en begeleidde de kinderen op piano, gitaar of ukelele.

Suzanne geeft ook de cursus Wegwijs op klavier voor de jongste beginners aan de piano. Op zaterdag leidt zij ons Kinder Popkoor DyNaMics!.

Contact met Suzanne

Telefoon:06 3615 8477
e-mail:suzannelena@hotmail.com

(schuif de tabel op je mobiel  heen en weer om alle info te kunnen zien, of kantel je telefoon)

LESVORMLESDUURTARIEF < 21jrTARIEF ≥ 21jrLESSEN
individueel les wekelijks45 min.€ 1.735€2.10038
individueel les wekelijks30 min.€ 1.155€1.39838
individueel les wekelijks20 min.€ 810n.v.t.38
Bandles60 min.€ 350n.v.t.35
Wegwijs op KlavierKijk hier

• Een lesseizoen heeft standaard 38 lesweken. Vakanties worden niet meegerekend.
  • Het kinderkoor seizoen heeft standaard 35 lesweken.  (*) Voor kinderen die bij ons al les hebben geldt een kortingstarief.
  • Andere lesvormen zijn mogelijk in overleg